Mafia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Mafia

Vi er flyttet til spil-mafia.dk
 
HomePortalLatest imagesSearchRegisterLog in
Latest topics
» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitimeby Guest 2011-08-01, 09:02

» Vi er flyttet
Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitimeby Fernor 2009-10-08, 15:24

» FARVEL! :(
Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitimeby Fernor 2009-09-23, 14:29

» Turbo-spil - 7 spillere, daglig deadline.
Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitimeby Zulu 2009-09-23, 09:01

» Overgang til nyt site
Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitimeby Fernor 2009-09-23, 00:36

» Ny server
Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitimeby Fernor 2009-09-23, 00:09

» Dykker Mafia
Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitimeby Stente 2009-09-22, 17:13

Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Affiliates
free forum


 

 Nightless Vanilla - Dag 2

Go down 
+6
Cass
Zulu
UJS
Mugge
Nisse
Sigrdrifa
10 posters
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AuthorMessage
Sigrdrifa
Power Townie
Power Townie
Sigrdrifa


Posts : 1544
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 16:43

Navn: Nightless Vanilla
Moderator: Sigrdrifa
Antal deltagere: 10
Setup: 7 (vanilla) townies, 3 mafia

I mange år har den stolte, lettere afsides beliggende landsby klaret sine problemer selv. Her han man en stærk demokratisk tradition for at hænge misdædere, fremmede og generelt folk der er lidt anderledes i den lokale galge. Pøblen forsamles dagligt og tager ved fri og lige afstemning stilling til om nogen skal klynges op den dag.
Denne prisværdige skik er dog kommet den regionale smagsdommerelite for øre. Denne mener ikke at noget sådan hører hjemme i et civiliseret og oplyst land så efter adskillige velformulerede protestskrivelser er blevet ignoreret, har man besluttet at sende en gruppe oprydningsfolk til landsbyen. Disse oprydningsfolk, der i folkemunde smykkes med hæderstitlen mafia, har nu infiltreret landsbyen med det formål at få udryddet alle stemmeberettigede og dermed den hæderkronede tradition ved hjælp af traditionen selv – ja hængningerne.
Nyheden om dette (det lokale bureaukrati udsendte naturligvis en pressemeddelelse) er faldet de lokale noget for brystet. Da disse oprydningsfolk jo både er misdædere, fremmede og en god del anderledes, skal de selvfølgelig hænges. Problemet bliver bare at få dem identificeret…

Regler:
Der er generelt ingen kommunikation om spillet tilladt uden for denne tråd. Hverken mellem townies eller mafia. Mafiaen får dog lov at kommunikere sammen de første 24 timer for at repræsentere deres forberedelse hjemmefra.
Landsbyen kan hænge en person præcis når den har lyst til det. Alt der kræves er at et flertal af de stemmeberettigede/overlevende stemmer for at hænge personen. Stemmer afgives med rød skrift og bedes formuleret som hæng Ahkmed eller tilsvarende. Stemmerne kan ændres ligeså tosset man vil, men så snart den afgørende stemme er postet, bliver personen hængt og der kan ikke ændres noget – uanset hvornår moderatoren måtte finde det passende at komme online og opdatere tråden.
Rollerne på de hængte vil blive offentliggjort af moderatoren til almindelig spot og spe.
Moderatoren vil opdele spillet i en række nummererede faser, kaldet dage som svarer til antallet af hængninger, men disse er kun for overskuelighed og har ingen betydning for spillet.

Der bliver udsendt to forskellige rollebeskeder:
Citat:
Du er en gemytlig, fredselskende townie. Bortset fra når du er grebet af blodrus, selvfølgelig…
Du er en del af den gemene pøbel der foretager lynchninger heromkring. I vinder hvis alle tre mafiamedlemmer bliver hængt så denne stolte tradition kan fortsætte.


Citat:
Du er medlem af mafiaen. Mafiaen består af X, Y og Z. I samarbejder for at få sat en stopper for den barbariske skik de lokale landsbytosser har med at lynche folk de ikke kan lide. I vinder hvis I får tilstrækkeligt med townies hængt til at der ikke længere kan dannes flertal i byen for at hænge en af jer.


Der er nu ni spillere tilbage og fem af disse udgør et flertal:

1. Cass
2. Inderbul
3. UJS
4. NB
5. Mugge
6. Stente
7. Bostrup
8. Zola
9. Zulu
10. Germ (hængt dag 1 - townie)
Back to top Go down
Nisse
Paranoid Townie
Paranoid Townie
Nisse


Posts : 577
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 16:59

Stente, af grunde som i foregående tråd
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 17:00

Jeg er godt nok i blodrus, men jeg vil også gerne være mere sikker.
Der er jo mindst to udgange af det her:

Der kommer en og sætter den sidste stemme og Germ viser sig at være Townie!
Det vil jo sætte alle de der har stemt ham ud i dårligt lys og man vil begynde at spekulere i hvem af disse der er mafia.
Den der satte den sidste stemme vil jo i så fald altid være i farezonen.

Der kommer en og sætter den sidste stemme på Germ og det viser sig han er mafia, så skal vi ikke glemme, at det er klassisk mafia at sætte den sidste eller næstsidste stemme for at distancere sig fra Germ.
Der vil i så fald nok kun være en mafiastemme blandt dem der har sat stemmer på Germ, men der kan jo være 2.
I så fald er det værd at kigge på os som ikke har stemt på Germ, (jeg agter ikke atstemme på ham jeg har ikke så travlt)
NB, Zulu, UJs og mig selv, men jeg ved jeg er townie, så det begynder da at blive mere interessant.
_________________
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 17:01

Jeg kopierede lige mit sidste indlæg på dag 1, inden NB fik travlt med at hænge germ!

derefter er han som jeg kan se hurtigt ude at få Stente i gyngen, men NB du har da det største forklaringsproblem, hvorfor skulle det gå så stærkt?
Back to top Go down
UJS
Paranoid Townie
Paranoid Townie
UJS


Posts : 974
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 17:03

NB, for at have så pokkers travlt!
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 17:06

Min top-3 hedder nok pt NB, UJS og Mugge. Jeg synes ikke helt jeg fik det store ud af Germs død, men de sidste 3 stemmer kom i løbet af et par timer - om det er udtryk for utålmodighed, eller der er ugler i den flok ved jeg ikke. Men at NB ikke gav lidt mere snor synes jeg sætter ham lidt højere op på listen. Germ stemte på UJS, og selvom Germ som townie ikke kan vide hvad UJS er, så var det alligevel der han - som jeg - så den mest potentielle mafia. Mugge synes jeg ikke rigtig gør noget for byen, og selvom det måske passer på flere, så synes jeg der er noget ved Mugge der ikke helt huer mig... Måske denne insisteren på at nævne han er townie, dunno.
Back to top Go down
UJS
Paranoid Townie
Paranoid Townie
UJS


Posts : 974
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 17:10

Mere seriøst har vi nu efter dag 1 to grupperinger: De der stemte på Germ og de der ikke gjorde det. Mit bud er, at der er mafia at finde i begge grupper.

Stemte på Germ:
Bostrup (Lørdag 20:12)
Zola^ (Søndag 18:59)
Inderbul (Søndag 20:15)
Cass (Mandag 14:16)
Stente (Mandag 14:33)
NB (Mandag 15:33)

Stemte på andre:
På UJS: Zulu (Fredag 01:18)
På UJS: Mugge (Fredag 23:59)
På Mugge: UJS (Søndag 23:34)
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 17:15

Zulu wrote:
Min top-3 hedder nok pt NB, UJS og Mugge. Jeg synes ikke helt jeg fik det store ud af Germs død, men de sidste 3 stemmer kom i løbet af et par timer - om det er udtryk for utålmodighed, eller der er ugler i den flok ved jeg ikke. Men at NB ikke gav lidt mere snor synes jeg sætter ham lidt højere op på listen. Germ stemte på UJS, og selvom Germ som townie ikke kan vide hvad UJS er, så var det alligevel der han - som jeg - så den mest potentielle mafia. Mugge synes jeg ikke rigtig gør noget for byen, og selvom det måske passer på flere, så synes jeg der er noget ved Mugge der ikke helt huer mig... Måske denne insisteren på at nævne han er townie, dunno.

Sjovt nok har jeg også UJS som den mest mistænkte, hvor adskiller jeg mig så lige fra dig og Germ, det er mafiatalk det der zulu!
Der må være en af mafiosaerne der holdt sig ude af stemmeblokken.
Den der jeg vil gerne værre den der sætter den sidste stemme på Germ ,men vil vide hvad så, hvor længe er det lige du har spillet mafia, du ved ganske vel hvad så!
Back to top Go down
Cass
Power Townie
Power Townie
Cass


Posts : 1114
Join date : 2009-03-09
Age : 35
Location : Fyn !

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 17:22

Det er jeg ked af jeg satte i gang og set ude fra er jeg nok ikke mere clearet end Stente og NB men nevertheless synes jeg det var nogle farlige stemmer de begge kom med og jeg synes især NB har noget i klemme nu.
Jeg vil dog helst holde mig på Inderbul igen indtil jeg får analyseret lidt på stemmerne men lige nu er der en græsplæne der bræger.

Jeg sætter ingen stemme endnu.
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 17:25

Jeg er enig med UJS, at der nok er mafiosaer i begge grupperinger, spørgsmålet er hvor mange, logisk set bør der jo være to i den store, hvis ikke skal der findes to blandt Zulu, UJS og mugge.
I den store gruppe vil mistanken selvfølgelig samle sig om NB, da han pludselig lod hængningen træde i kraft.
Jeg er dog tilbøjelig til at tro, at der er en tidlig stemme fra mafiaen på Germ og en af de senere altså to stemmer på Germ fra mafiosaer i den store gruppe. jeg er ikke absolut sikker på NB er mafia, men kunne være et stunt og så vil mafiaen være de første der kaster sig over ham, for derved at rense sig selv!
Hmm it aint easy!
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 17:30

i øvrigt er det utroligt, som der lige pludselig er aktivitet, det er lidt lige som gribbene der kaster sig over et kadaver på savannen!
Back to top Go down
Cass
Power Townie
Power Townie
Cass


Posts : 1114
Join date : 2009-03-09
Age : 35
Location : Fyn !

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 17:36

Græsplænen måtte lige vente - Ja der er lidt grib over mig men det er jo meget townie agtigt at være sådan er det ikke? king

Jeg tænker også at der må være en mafia blandt de første:
Bostrup, Zola^, Inderbul
En blandt de tre sidste:
Cass, Stente, NB
Og en blandt de tre der ikke stemte på Germ:
UJS, Zulu, Mugge

Mit bud blandt de første er Inderbul som jeg allerede har set mig ond på og 3. stemme er en super god mafia stemme for det er ikke farligt endnu men det lægger op til flere stemmer.
Blandt de sidste ved jeg det ikke er mig selv selvom jeg har det med stemme nr. 4 som med nr. 3. Mit bud er Stente fordi han lægger 5. stemme så hurtigt efter min 4. og fordi jeg ikke tror NB er mafia - det virker for meget til at være hans stil.
Blandt de tre der ikke stemte synes jeg det er svært at lokalisere en mafia men mon ikke der kan være noget lusk ved UJS? Hun stemte på ham men da 4. stemme kom på fjernede hun sin. Måske er hun en mafia der ikke vil hænges op på mordet.

Alt i alt tænker jeg Inderbul, Stente og UJS men jeg synes vi skal gå efter den midterste gruppe først da der er mest at tage fat i. Jeg ved Germ gjorde præcis det samme og det fik ham hængt men ikke desto mindre vil jeg gøre ham kunsten efter og det er ikke for at cleare mig selv. Cass, Stente og NB - hvem af disse er mafia hvis nogen?

Hvis folk ikke er enige i fremgangsmåden så kom med et alternativ king
Back to top Go down
UJS
Paranoid Townie
Paranoid Townie
UJS


Posts : 974
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 17:40

Lige til det sidste: Drop det der Mugge! Der har hele tiden været pænt med aktivitet fra alle i dette spil imo. Så lad os nu droppe alt det ævl og kævl om aktiviteten og gå efter det indhold folk leverer i stedet.

Dette var så et på 'indholdsløst' listen fra mig...
Back to top Go down
UJS
Paranoid Townie
Paranoid Townie
UJS


Posts : 974
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 17:41

...og det blev så til det næstsidste i mellemtiden - mit svar er selvfølgelig til Mugges indlæg.
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 17:47

Mugge wrote:
Zulu wrote:
Min top-3 hedder nok pt NB, UJS og Mugge. Jeg synes ikke helt jeg fik det store ud af Germs død, men de sidste 3 stemmer kom i løbet af et par timer - om det er udtryk for utålmodighed, eller der er ugler i den flok ved jeg ikke. Men at NB ikke gav lidt mere snor synes jeg sætter ham lidt højere op på listen. Germ stemte på UJS, og selvom Germ som townie ikke kan vide hvad UJS er, så var det alligevel der han - som jeg - så den mest potentielle mafia. Mugge synes jeg ikke rigtig gør noget for byen, og selvom det måske passer på flere, så synes jeg der er noget ved Mugge der ikke helt huer mig... Måske denne insisteren på at nævne han er townie, dunno.

Sjovt nok har jeg også UJS som den mest mistænkte, hvor adskiller jeg mig så lige fra dig og Germ, det er mafiatalk det der zulu!
Der må være en af mafiosaerne der holdt sig ude af stemmeblokken.
Den der jeg vil gerne værre den der sætter den sidste stemme på Germ ,men vil vide hvad så, hvor længe er det lige du har spillet mafia, du ved ganske vel hvad så!

Det er nok hele den der Mugge-ting med bevidst at misforstå hvor jeg vil hen med mine posts, der gør at du ligner en mafia i mine øjne. Jeg havde intet imod at stemme Germ ud, men ville såmænd bare høre, om det var noget vi kunne bruge til at sige eks. hvis Germ er god, så er den og den mere mistænkelig, eller hvis Germ er mafia, så skal vi måske kigge den og den lidt efter i sømmene. At NB kom mig i forkøbet kan jeg ikke se gøre mig hverken mere eller mindre mafia - medmindre vi s'føli er mafia sammen, men det er vi ikke.

Hæng Mugge
Back to top Go down
Inderbul
Godfather
Godfather
Inderbul


Posts : 2083
Join date : 2009-01-10
Age : 48
Location : ØEN!!

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 20:14

Jeg beklager mit fravær, men lider under den ondeste hovedpine, som nu har varet i 3 døgn.

Beklageligt med en townie i galgen, men alle ved også at det var en reel mulighed.

Cass: Dit hetz er trættende og det må stå for egen regning. Pt er du ikke min topkandidat, så nej du scorer sgu ikke min stemme lige nu.

NB: Kom dog ind i kampen og bidrag med lidt mere end blot en linie og en hængning. Dog gør dette dig ikke til Mafia, men det betyder heller ikke at du er townie.

Mugge: du er som du plejer og det betyder, at du kan være begge dele.

UJS: dine indlæg er gode og relevante, men du er stadig top of my list.

Kommer med mere senere, når jeg kan koncentrere mig igen.....
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 20:30

Zulu wrote:
Mugge wrote:
Zulu wrote:
Min top-3 hedder nok pt NB, UJS og Mugge. Jeg synes ikke helt jeg fik det store ud af Germs død, men de sidste 3 stemmer kom i løbet af et par timer - om det er udtryk for utålmodighed, eller der er ugler i den flok ved jeg ikke. Men at NB ikke gav lidt mere snor synes jeg sætter ham lidt højere op på listen. Germ stemte på UJS, og selvom Germ som townie ikke kan vide hvad UJS er, så var det alligevel der han - som jeg - så den mest potentielle mafia. Mugge synes jeg ikke rigtig gør noget for byen, og selvom det måske passer på flere, så synes jeg der er noget ved Mugge der ikke helt huer mig... Måske denne insisteren på at nævne han er townie, dunno.

Sjovt nok har jeg også UJS som den mest mistænkte, hvor adskiller jeg mig så lige fra dig og Germ, det er mafiatalk det der zulu!
Der må være en af mafiosaerne der holdt sig ude af stemmeblokken.
Den der jeg vil gerne værre den der sætter den sidste stemme på Germ ,men vil vide hvad så, hvor længe er det lige du har spillet mafia, du ved ganske vel hvad så!

Det er nok hele den der Mugge-ting med bevidst at misforstå hvor jeg vil hen med mine posts, der gør at du ligner en mafia i mine øjne. Jeg havde intet imod at stemme Germ ud, men ville såmænd bare høre, om det var noget vi kunne bruge til at sige eks. hvis Germ er god, så er den og den mere mistænkelig, eller hvis Germ er mafia, så skal vi måske kigge den og den lidt efter i sømmene. At NB kom mig i forkøbet kan jeg ikke se gøre mig hverken mere eller mindre mafia - medmindre vi s'føli er mafia sammen, men det er vi ikke.

Hæng Mugge


Det er jo så sjovt, at når jeg går ind og gør lige det du beder om, så er jeg mafia!
Der er ingen tvivl i mit sind at der skal findes mindst en mafia blandt dig mig og UJS, jeg ved jeg ikke er mafia, jeg svarede på din, hvad skal der ske efter hængningen og udlagde mindst to scenarioer, hvis henholdsvis Germ var mafia eller townie, jeg prøver efter fattig evne at hjælpe byen, du skaber da ikke klarhed, hvad med du selv kom med nogle ideer til hvad nu?
Du plejer da ikke at være tabt bag en vogn når der skal bringes ideer til torvs, både når du er mafia eller townie!
Jeg misforstår ikke mere bevidst end jeg syntes du gør lige i øjeblikket, du glemmer at jeg ikke engang ville sætte en stemme på Germ, jeg ved godt det ikke befrier mig fuldkommen for mistanke, ligesåvel som UJS fjernen af stemmen fra Germ ikke befrier hende!
Det er da også sjovt du slet ikke beskæftiger dig med gruppen som stemte på Germ, hvor mange mafiosaer tror du der er i den gruppe Zulu?
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 20:37

Jeg kommer jo lige i tanke om, hvorfor du har så travlt med at pege på mig og stemme på mig, alee ved vel at der er sandsynlighed for at mindst en af os tre er mafia UJS, Zulu og Mugge.
Det er jo således smart at prøve at trække opmærksomheden væk fra dig selv, det tror jeg ikke du ville have gjort, hvis du var almindelig townie.
Så du er røget pænt op på min liste.
Jeg har dog stadigvæk ikke travlt og jeg syntes, stadig det gik for stærkt med Germ!
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 20:38

UJS wrote:
Lige til det sidste: Drop det der Mugge! Der har hele tiden været pænt med aktivitet fra alle i dette spil imo. Så lad os nu droppe alt det ævl og kævl om aktiviteten og gå efter det indhold folk leverer i stedet.

Dette var så et på 'indholdsløst' listen fra mig...

Jeg tiltager mig lige så meget ret til at sige at aktivitetsniveauet er lavt, som du har ret til at bedømme hvad der er kvalitet! flower
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 21:23

Jeg har absolut aldrig bedt om at blive bevidst misforstået. Og forklarer jeg mig uklart, så lad mig vide det.

Mugge wrote:
Jeg kommer jo lige i tanke om, hvorfor du har så travlt med at pege på mig og stemme på mig, alee ved vel at der er sandsynlighed for at mindst en af os tre er mafia UJS, Zulu og Mugge.
Det er jo således smart at prøve at trække opmærksomheden væk fra dig selv, det tror jeg ikke du ville have gjort, hvis du var almindelig townie.

Ahva... Dvs fordi jeg er townie, så er det mafia-agtigt at mistænke dig, fordi vi - og UJS - er i en 3-mands gruppe, hvor du siger der er en mafia? Eller hvordan skulle det forstås? Håber da jeg har misforstået noget, for ellers kan det vel direkte oversættes til at du vil fritages fra mistanke fra mig (og UJS), med begrundelsen at det ikke er dig der er mafiaen i den gruppe? Desuden er der vel matematisk set mulighed for både 0, 1 og 2 mafia i den gruppe (og 3, men det ved vi jo hver især at der ikke er).

Og eftersom jeg skrev mit bud på hvilke tre jeg mente var mafia, må det vel gøre det ud for svaret på hvilken fordeling jeg tror der er - jeg tror på 2 i den bette gruppe (Mugge og UJS) og én i den store (NB). Det eneste jeg selv synes er galt i det, er at så skulle de første 5 stemmer på Germ være sat af townies, og så tror jeg mafiaen ville have været inde og "hjælpe til" noget før.

Mht Germs hængning, så ja, jeg ville godt smide den afgørende, og faktisk mere/mindre med samme begrundelse som NB, så vi kunne komme lidt videre. Dog slet ikke så hurtigt som NB. Jeg ville først godt have at folk tænkte lidt over hvad vi kunne bruge det til, hvis Germ nu ikke var den mafia som de fleste af os troede. Og det er sådan set mit "bud" på hvad vi skulle gøre; tænke over hvad vi ville kunne sige om de resterende, ud fra om Germ nu var townie eller mafia.
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 21:35

@ zulu Jeg kan kun sige til det, at hvis der er to mafiosaer i den lille gruppe, så kan det kun være dig og UJS, så det er da klart, at du virker som mafia på mig, når du har så travlt med at udpege mig som mafia, sådan virker det jo i dette spil, hvad du også meget godt ved.
Det ville dog være udsædvanligt frækt af mafiaen at tro, at townies selv ville besørge hængningen uden hjælp fra 2 i den store gruppe, men det er ikke hel usandsynligt.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad der lige gør mig så mistænkelig og for den sags skyld hvad der gør UJS så mistænkelig, at du sådan bare smider din stemme lige fra hoften, jeg syntes vi skulle bruge mere tid på at få folk til at klargøre, hvad der fik dem til at stemme på Germ!
NB bør vel forklare hans hastværk og de tidlige stemmer på Germ og den manglende fjernelse af dem, da det trak voldsomt op til hængning er da også en forklaring værd!
Det er vel rimeligt at udbede dem der stemte på germ om en forklaring.
Jeg kunne også godt tænke mig en forklaring fra UJS, hvorfor trak du din stemme fra Germ?
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 21:37

Ah, jeg fanger den nu. Men det er skudt forbi Mugge. Desuden vil jeg mene, at NB ligesågodt kunne have haft min plads i den gruppe, og så ville du stadig have fanget min mistanke.
Back to top Go down
Stente
Townie Expert
Townie Expert
Stente


Posts : 352
Join date : 2009-03-19
Age : 36
Location : Vanløse

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 21:39

Tænkte nok jeg ville se mafia-agtig ud i Mugges briller, efter min hurtige stemme på Germ..
Det var nu ikke fordi den ikke var gennemtænkt, allerede i går var jeg ret sikker på at det ville komme til et "showdown".. Der var ikke rigtig nogen der flyttede stemmer, ingen der havde noget tilbage at analysere på og der var ingen der tog initiativ..
Spurgte sågar om det var ved at være sådan, at vi alle skulle vælge imellem UJS og Germ, da det også i går var de to det hele formede sig om.. Der kom ikke så mange svar, men folk begyndte alligevel at koncentrere sig om disse to spillere, hvorfor jeg gjorde nøjagtig det samme - og det endte altså med at jeg satte min stemme på den, jeg fandt mest mistænkelig..
Det var desværre en townie, men som andre folk nævner var det jo en risiko vi alle kendte til..
@Mugge; mit belæg for at stemme på Germ fremfor UJS, var altså ren og skær mavefornemmelse..

Jeg finder det straks mere foruroligende, at NB - der i øvrigt gav Germ det afgørende hug - straks smider en stemme på mig, da Germ afsløres som Townie.. Som om jeg MÅTTE være mafia når jeg nu satte den næstsidste.. Det er da også et ganske smart træk, hvis han nu skulle vise sig at være mafia..
Jeg havde i forvejen pådraget mig opmærksomhed og det kom ret belejligt for NB, der så kunne skjule sig bag mig..
Selvsamme NB som tidligere har bidraget med både en citron og 7-8 stemmer i ét og samme indlæg Smile

Jeg ved ikke helt hvem jeg finder mest mistænkelig pt., tror jeg hænger et sted imellem Inderbul og Mugge..
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 21:42

Zulu wrote:
Ah, jeg fanger den nu. Men det er skudt forbi Mugge. Desuden vil jeg mene, at NB ligesågodt kunne have haft min plads i den gruppe, og så ville du stadig have fanget min mistanke.

Jeg tror du skal kaste dine mistanker andre steder hen, men fint nok med mig, jeg kan åbenbart ikke overbevise dig om mine hensigter, det ærgelige er bare, hvis du er townie, at du spilder dit krudt på mig.
Så jeg vil bare bede dig om at også kigge lige så nøje på de anre og håber derved du vågner op,med mindre du selvfølgelig er mafia, så har du ingen interesse i det!
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime2009-05-25, 21:45

@ stente, din mavefornemmelse sagde Germ og nu siger den så Inderbul eller jeg, man skulle da tro den faldt på NB, der så hurtigt sætter sin stemme på dig efter han fik sat den udslagsgivende stemme!
Back to top Go down
Sponsored content





Nightless Vanilla - Dag 2 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 2   Nightless Vanilla - Dag 2 Icon_minitime

Back to top Go down
 
Nightless Vanilla - Dag 2
Back to top 
Page 1 of 7Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Nightless Vanilla - Dag 1
» Nightless Vanilla - Dag 3
» Nightless Vanilla - Dag 4 - Mafiaen vandt!
» Nightless Vanilla - Afsluttet: Mafiaen vandt

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Mafia :: Mafia - Spil :: Gamle spil-
Jump to: