Mafia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Mafia

Vi er flyttet til spil-mafia.dk
 
HomePortalLatest imagesSearchRegisterLog in
Latest topics
» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitimeby Guest 2011-08-01, 09:02

» Vi er flyttet
Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitimeby Fernor 2009-10-08, 15:24

» FARVEL! :(
Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitimeby Fernor 2009-09-23, 14:29

» Turbo-spil - 7 spillere, daglig deadline.
Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitimeby Zulu 2009-09-23, 09:01

» Overgang til nyt site
Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitimeby Fernor 2009-09-23, 00:36

» Ny server
Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitimeby Fernor 2009-09-23, 00:09

» Dykker Mafia
Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitimeby Stente 2009-09-22, 17:13

Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Affiliates
free forum


 

 Nightless Vanilla - Dag 1

Go down 
+7
Nisse
Cass
Zulu
Stente
Germ
Mugge
Sigrdrifa
11 posters
Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
Sigrdrifa
Power Townie
Power Townie
Sigrdrifa


Posts : 1544
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 09:08

Navn: Nightless Vanilla
Moderator: Sigrdrifa
Antal deltagere: 10
Setup: 7 (vanilla) townies, 3 mafia

I mange år har den stolte, lettere afsides beliggende landsby klaret sine problemer selv. Her han man en stærk demokratisk tradition for at hænge misdædere, fremmede og generelt folk der er lidt anderledes i den lokale galge. Pøblen forsamles dagligt og tager ved fri og lige afstemning stilling til om nogen skal klynges op den dag.
Denne prisværdige skik er dog kommet den regionale smagsdommerelite for øre. Denne mener ikke at noget sådan hører hjemme i et civiliseret og oplyst land så efter adskillige velformulerede protestskrivelser er blevet ignoreret, har man besluttet at sende en gruppe oprydningsfolk til landsbyen. Disse oprydningsfolk, der i folkemunde smykkes med hæderstitlen mafia, har nu infiltreret landsbyen med det formål at få udryddet alle stemmeberettigede og dermed den hæderkronede tradition ved hjælp af traditionen selv – ja hængningerne.
Nyheden om dette (det lokale bureaukrati udsendte naturligvis en pressemeddelelse) er faldet de lokale noget for brystet. Da disse oprydningsfolk jo både er misdædere, fremmede og en god del anderledes, skal de selvfølgelig hænges. Problemet bliver bare at få dem identificeret…

Regler:
Der er generelt ingen kommunikation om spillet tilladt uden for denne tråd. Hverken mellem townies eller mafia. Mafiaen får dog lov at kommunikere sammen de første 24 timer for at repræsentere deres forberedelse hjemmefra.
Landsbyen kan hænge en person præcis når den har lyst til det. Alt der kræves er at et flertal af de stemmeberettigede/overlevende stemmer for at hænge personen. Stemmer afgives med rød skrift og bedes formuleret som hæng Ahkmed eller tilsvarende. Stemmerne kan ændres ligeså tosset man vil, men så snart den afgørende stemme er postet, bliver personen hængt og der kan ikke ændres noget – uanset hvornår moderatoren måtte finde det passende at komme online og opdatere tråden.
Rollerne på de hængte vil blive offentliggjort af moderatoren til almindelig spot og spe.
Moderatoren vil opdele spillet i en række nummererede faser, kaldet dage som svarer til antallet af hængninger, men disse er kun for overskuelighed og har ingen betydning for spillet.

Der bliver udsendt to forskellige rollebeskeder:
Citat:
Du er en gemytlig, fredselskende townie. Bortset fra når du er grebet af blodrus, selvfølgelig…
Du er en del af den gemene pøbel der foretager lynchninger heromkring. I vinder hvis alle tre mafiamedlemmer bliver hængt så denne stolte tradition kan fortsætte.


Citat:
Du er medlem af mafiaen. Mafiaen består af X, Y og Z. I samarbejder for at få sat en stopper for den barbariske skik de lokale landsbytosser har med at lynche folk de ikke kan lide. I vinder hvis I får tilstrækkeligt med townies hængt til at der ikke længere kan dannes flertal i byen for at hænge en af jer.


Skulle nogen (evt.Bostrup) kunne nikke genkendende til set-uppet er det fordi det er kopieret (næsten) ordret fra et af hans tidligere spil

Dvs. ingen powers, ingen nattedrab, kun 10 spillere og en masse analyser.
Har man ikke tænkt sig at skrive i tråden, skal man defor nok ikke melde sig
Spillet starter når der er 10 tilmeldte.

Tilmeldte:
1. Cass
2. Inderbul
3. UJS
4. NB
5. Mugge
6. Stente
7. Bostrup
8. Zola
9. Zulu
10. Germ
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 12:11

Vi skal igang, jeg går ind for presstemmer, jeg er alm. townie med blodrus!
Hæng Cass
Det profilfoto må fjernes! flower
Back to top Go down
Germ
Power Townie
Power Townie
Germ


Posts : 1451
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 12:39

så længe du er opmærksom på at vil spiller med strakshængning ved flertal så er det fint mugge Wink
Back to top Go down
Germ
Power Townie
Power Townie
Germ


Posts : 1451
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 12:40

Er forresten super glad over endelig at komme væk fra rollen som mugge, det var ikke sjovt Smile

Men derudover kan jeg fortælle at random.org og jeg har haft kærste skænderi og jeg derfor igen igen er blev normal morderisk townie.
Back to top Go down
Germ
Power Townie
Power Townie
Germ


Posts : 1451
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 12:41

Jeg er dog sikker på at Zulu må være blevet ond denne gang da han endnu ikke har skrevet en plan.

Hæng Zulu
Back to top Go down
Stente
Townie Expert
Townie Expert
Stente


Posts : 352
Join date : 2009-03-19
Age : 36
Location : Vanløse

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 13:30

Hep hey, er det hér man skal melde sig hvis man har tendens til blod på hænderne, men udover det er en fredselskende og gemytlig townie, der er glad for vanilje?

I mine øjne må vi hellere få NB af vejen med det samme.. Efter at han fik blokeret mafia-outingen i det sidste spil, tør jeg simpelthen ikke have ham gående frit..
- tænk hvis han gjorde det samme?
Hæng NB
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 13:40

Germ wrote:
så længe du er opmærksom på at vil spiller med strakshængning ved flertal så er det fint mugge Wink

Vi skal jo i gang og presstemmer er presstemmer
Hvad skal vi ellers forsøge og Zulu kommer nok ikke med en plan, det er mest mavefornemmelser og analyser når vi først er kommet rigtigt i gang!
Back to top Go down
Germ
Power Townie
Power Townie
Germ


Posts : 1451
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 13:49

Helt enig mugge, det var også mest så de langtsomme som UJS Wink fik fat i at vi spiller med strakshængning, så jeg brugte lige dig som eksempel.

Vi skal alså have noget at analysere på.

Mugge du starter præcis som du plejer når du er ond, er du ond denne gang ?
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 13:52

Jeg starter præcis som jeg altid gør ond eller god og jeg er god denne gang! flower
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 14:07

Jeg tror i øvrigt ikke vi skal regne med den store aktivitet, det er jo helligdag og der er nok også mange der har taget en miniferie!
Jeg selv har problemer lørdag, min storesøster fylder rundt og jeg er nok væk det meste af dagen, men det må jo bare være sådan! flower
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 14:09

Jeg har 3 planer.

Den første er, at I alle skriver jeres rolle til MOD, som så laver en CoT. Her må man ikke lyve, for så ved MOD hvem der er mafia. MOD styrer så spillet i hus for os.

Den anden er, at vi max stemmer så mange townier ud, at mafiaen ikke får flertal. På den måde kan vi ikke undgå at vinde.

Den tredje har Stente allerede været lidt inde på, nemlig Hæng NB
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 14:11

Og der er karneval i AA lørdag, så der er jeg i drukcoma fra kl. "haps" om morgenen til langt op af søndagen...
Back to top Go down
Germ
Power Townie
Power Townie
Germ


Posts : 1451
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 14:14

Jeg syntes nu vi skal følge dr.datas plan nr 2.
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 15:00

Jeg kan ikke forstå plan nr. 1 er det en spøg?
Så jeg er enig med Germ i at plan nr. 2 er den der bør følges, der er vel ikke andre måder i denne slags setups?
Back to top Go down
Cass
Power Townie
Power Townie
Cass


Posts : 1114
Join date : 2009-03-09
Age : 35
Location : Fyn !

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 18:00

Der er sågu (king) ikke meget at gå efter her ..
Mugge opfører sig som han plejer men Zulus plan er da lidt hen i vejret ..
Jeg går ud fra det er et humoristisk indslag men den faldt ikke i god jord ..

Du plejer at komme med noget bedre ..
Hæng Zulu
Back to top Go down
Nisse
Paranoid Townie
Paranoid Townie
Nisse


Posts : 577
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 18:19

Zulu og Stente, er I fuldstændige vanvittige?
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 18:56

*Støn* Jeg havde igen-igen glemt at man ikke kan skrive noget for sjov, uden der straks kommer tåbeligheder. Beklager. Skal nok holde den seriøse linie fremover. Og hænge alle der vover at lave lidt spas.

Jeg håber dog det bare er sædvanligt spam-gøgl I kommer med - for I forventede vel ikke at Germs joke om en plan - og mit svar på samme - var seriøs? Læs dog setup. Hvilken anden plan end analyse på folks indlæg vil I dog have? Der er ingen powers, der er kun snak i tråden, der er ingen nat... Alt snak om store forkromede planer er da gas. Eller, jeg ser det i hvert fald som gas. Mit indlæg var i hvert fald ment som gas - de muligheder burde enhver selv kunne komme frem til, uden at tænke. Jeg har meget svært ved at se en decideret "plan" for et setup som dette Rolling Eyes

Så Mugge: "Plan" nummer 1 var i høj grad en joke. Jeg er rystet over at du kan være i tvivl. Alternativt laver du sjov, hvilket ikke er tilladt (se stemme senere i dette indlæg).
"Plan" nummer 2 giver vel sig selv. Det er vel bare omskrivning af vinderbetingelserne, og har intet med en plan at gøre.
"Plan" nummer 3 synes jeg også er en åbenlys joke, da det vel sjældent er en plan bare at hænge én person.

Og Cass: Læs setup. Det er næsten så simpelt som noget kan være. Hvis jeg plejer at komme med noget bedre, er det vel fordi der plejer at være mere at arbejde med (forskellige powers, twists, fraktioner osv - ting der gør at man kan "se" huller, som MODs ikke har, dvs mulighed for planer). Så din stemme må være baseret på at du ikke ser humoren i mine planforslag. Fint nok.

Og NB: Prøv at nøjes med den røde farve til stemmer. Og hvis det skal læses som en stemme, så nøjes med ét navn.

Hæng Mugge.
Back to top Go down
Cass
Power Townie
Power Townie
Cass


Posts : 1114
Join date : 2009-03-09
Age : 35
Location : Fyn !

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 19:09

nå okay, sure ! ..
Så skal du da slet ikke have min stemme alligevel hvis det skal være på den måde ..
Germ får den ..
Back to top Go down
Zola^
Paranoid Townie
Paranoid Townie



Posts : 544
Join date : 2008-12-14
Age : 46
Location : Østerbro, Kbh

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 19:11

Som Zulu ganske rigtigt skriver, er der ikke rigtigt nogen planer at gå efter. Og dag 1 kan vi i udgangspunktet heller ikke regne med det store, med mindre vi er så heldige at få placeret stemmer på en mafia eller to.

Jeg vil forsøge mig med en Hæng NB indtil videre.
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 19:52

@ zulu ja ja lidt spas frem og tilbage er vel i orden, jeg ved da godt, at der iikke findes planer i dette form for setup, netop derfor går jeg ud for at presstemme, men Cass glider af på det, men zola kom på og satte en stemme mere på NB, som i forvejen havde en del, er det et mafia-alibi han søger der?
Back to top Go down
Bostrup
Townie Expert
Townie Expert
Bostrup


Posts : 452
Join date : 2008-12-26

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 19:53

Jep, det handler bare om at få noget diskussion i gang.

Mine generelle tanker om denne type spil er at vi skal tage den med ro og få så meget information som muligt inden vi foretager en hængning. Det er muligt nogen synes at det bliver kedeligt hvis det bliver trukket for langt ud, men urimeligt hastværk er en af de sikreste måder at tabe de her spil på.
Med fordelingen 7-3 står vi ok indtil videre, men vi skal ikke hænge for mange townies. Det ville være godt at få ramt en mafia på en af de to første dage for at forhindre at vi kommer i en 5-3 situation med fem stemmer krævet for en hængning.

Jeg er ikke så aktiv i dag og nok også kun begrænset i morgen, men fra weekenden skulle det være udmærket.

Hæng Inderbul
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 19:58

Jeg er i øvrigt enig med Bostrup i at hastværk er lastværk, men jeg ved på den anden side, at der ikke sker så meget på førstedagen, mafiaen lurker og desværre er der nok også nogle townies, som kommer til at se lurkende ud og det læner mafiaen sig så op af, så jeg håber, der kommer mere gang i den i slutningen eller efter weekenden, uden vi absolut behøver at få hængt nogen inden da, men så er der vel snart ingen undskyldninger tilbage, for ikke at have ytret sig i tråden.
Lige nu er alle vel lige suspekte, sådan er det jo!
Back to top Go down
Bostrup
Townie Expert
Townie Expert
Bostrup


Posts : 452
Join date : 2008-12-26

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 20:13

Jeg har ingen problemer med at lade første dag vare en uge hvis det er det der skal til før der kommer nogen ordentlige argumenter på bordet.
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 20:18

Mugge wrote:
zola kom på og satte en stemme mere på NB, som i forvejen havde en del, er det et mafia-alibi han søger der?

Ordet "del" er vist at overdrive, NB havde altså kun stemmen fra Stente...
Back to top Go down
UJS
Paranoid Townie
Paranoid Townie
UJS


Posts : 974
Join date : 2008-12-12

Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime2009-05-21, 21:51

Hep!

Jeg er ret usikker på, hvordan vi griber dette an. Vi har jo intet håb om, at nogen ved mere dag 2 end dag 1 - ud over, at vi så kender identiteten på den afdøde.
Så hvordan sørger vi for at få mest muligt ud af dette? Er det presstemmer, så vi kan anlysere stemmemønstre?

I øvrigt er jeg på linje med Bostrup, om end jeg nok trods alt synes en uge før vi hænger en er i overkanten... Og så skal der lige lyde et fromt ønske herfra om, at vi alle begrænser spam, og bestræber os på at komme med poster med indhold - kvalitet frem for kvantitet!
Back to top Go down
Sponsored content





Nightless Vanilla - Dag 1 Empty
PostSubject: Re: Nightless Vanilla - Dag 1   Nightless Vanilla - Dag 1 Icon_minitime

Back to top Go down
 
Nightless Vanilla - Dag 1
Back to top 
Page 1 of 6Go to page : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Mafia :: Mafia - Spil :: Gamle spil-
Jump to: