Mafia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Mafia

Vi er flyttet til spil-mafia.dk
 
HomePortalLatest imagesSearchRegisterLog in
Latest topics
» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitimeby Guest 2011-08-01, 09:02

» Vi er flyttet
Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitimeby Fernor 2009-10-08, 15:24

» FARVEL! :(
Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitimeby Fernor 2009-09-23, 14:29

» Turbo-spil - 7 spillere, daglig deadline.
Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitimeby Zulu 2009-09-23, 09:01

» Overgang til nyt site
Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitimeby Fernor 2009-09-23, 00:36

» Ny server
Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitimeby Fernor 2009-09-23, 00:09

» Dykker Mafia
Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitimeby Stente 2009-09-22, 17:13

Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Affiliates
free forum


 

 Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...

Go down 
+7
Zola^
Cass
Fernor
Agger
Sigrdrifa
UJS
Zulu
11 posters
Go to page : 1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-24, 21:55

7 spillere, 5 mod 2.

Byen består af en af følgende sammensætninger:
A) 1 Detek, 1 Doc, 3 Townies
B) 1 Detek, 4 Townies
C) 1 Doc, 4 Townies
D) 5 Townies
Byen må kun snakke sammen i tråden.

Mafiaen består af en af følgende sammensætninger:
A) 2 Alm Mafia
B) 1 Alm Mafia, 1 RB Mafia

7 deltagere:
1. Agger - Townie. Hængt Dag 1.
2. Cass - Townie. Skudt af mafiaen post-game for uduelighed.
3. UJS - Townie. Hængt Dag 2.
4. Zola^ - Townie. Skudt Nat 1.
5. Fernor - Townie. Skudt af mafiaen post-game for uduelighed.
6. Sigrdrifa/Tømren - Mafia. Vundet.
7. Sparvath - Mafia. Vundet.

Mafiaen har vundet. Tillykke med sejren.


Last edited by Zulu on 2009-07-28, 00:11; edited 6 times in total
Back to top Go down
UJS
Paranoid Townie
Paranoid Townie
UJS


Posts : 974
Join date : 2008-12-12

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-24, 22:56

Hæng Zulu!

Jeg er igen-igen blevet townie. Det gider jeg ikke være. Ny rolle, tak, reshuffle plz...
Back to top Go down
Sigrdrifa
Power Townie
Power Townie
Sigrdrifa


Posts : 1544
Join date : 2008-12-12

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-24, 23:18

Jeg har ferie fra idag, og det betyder mindre online-tid end sædvaneligt.
Sidst det skete blev jeg skudt fordi det virkede mistænkeligt, så denne gang gør jeg lige opmærksom på det fra starten: I skal ikke tilægge min lavere aktivitet noget, I skal bare nyde den Smile

... og sidst jeg spillede med dig UJS, var du da mafia sammen med mig Wink

Hæng Agger (... alfabetisk Wink )
Back to top Go down
Agger
Paranoid Townie
Paranoid Townie
Agger


Posts : 546
Join date : 2009-02-16
Age : 38
Location : Roskilde

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-24, 23:38

Haha Sigr.. Tak for opmærksomheden. Very Happy

Det her skal nok blive hygsomt. Razz

Cass har altid været en bandit, og så er han efter mig i alfabetet!
Back to top Go down
Fernor
Paranoid Townie
Paranoid Townie
Fernor


Posts : 529
Join date : 2008-12-14
Age : 39

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-24, 23:46

hehe godt at se i finder de gode argumenter frem Smile

Hæng sigr fordi han lokkede mig med i dette spil.

Har ikke lige selv tænkt over konsekvenserne endnu, men kan det betale sig at for os ikke at hænge nogen på første dagen?
Back to top Go down
UJS
Paranoid Townie
Paranoid Townie
UJS


Posts : 974
Join date : 2008-12-12

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-24, 23:47

Hvorfor bryder du den pæne alfabetiske rækkefølge, Fernor?
Back to top Go down
Sigrdrifa
Power Townie
Power Townie
Sigrdrifa


Posts : 1544
Join date : 2008-12-12

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-24, 23:47

Hæng Fernor fordi hun kalder mig "han" Smile
Back to top Go down
Sigrdrifa
Power Townie
Power Townie
Sigrdrifa


Posts : 1544
Join date : 2008-12-12

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-24, 23:50

Jeg mener absolut ikke det kan svare sig ikke at hænge nogen. I bedste fald har vi lige stor risiko for at hænge en power som en mafia, og i 75% af tilfældene er der flere mafiaer end powers, og så skal der da hænges.
Powers må jo formodes at kunne forsvare sig selv ...
Back to top Go down
Agger
Paranoid Townie
Paranoid Townie
Agger


Posts : 546
Join date : 2009-02-16
Age : 38
Location : Roskilde

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 00:12

Lige præcis Sigr..

Og vi kan risikere slet ikke at have nogen powers, men kun 5 townies..

Dog.. hvis vi hænger forkert idag og mister en i nat, står den pludselig 3-2 og vi SKAL dermed ramme rigtigt dag 2 - ellers er spillet tabt.

Så måske vi i virkeligheden skal stemme for hæng ingen, som Fernor antyder, da vi derved giver vores detektiv en nat at arbejde i. (Antaget at vi har en detek).

Jeg har en lille idé:
Imorgen vil jeg så foreslå, at doktor og/eller detek står frem, selvfølgelig skal detek ud med den han/hun har undersøgt. Vi er derved 4 mod 2 imorgen - og hvis vi har kendskab til 2, måske 3, har vi en større chance for at ramme rigtigt. Dog kan der selvfølgelig komme counterclaims osv.

Vi er dog lidt ringe stillet, hvis vi er 5 townier, derved skal vi ramme rigtigt ved næste Dag 2s hængning..

Den er lidt lakrids, men det er en start til hvad der måske kan udforme sig til en strategi.. Smile
Back to top Go down
Cass
Power Townie
Power Townie
Cass


Posts : 1114
Join date : 2009-03-09
Age : 35
Location : Fyn !

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 03:21

Jeg ser Sigr's argument og hæver med ganske alm. blodtørst aka Sparvath.

Jeg mener dog det kan være en fordel ikke at hænge nogen første dag. HVIS vi da har en detektiv. Har vi ikke giver det dog en ulempe - vi har flere at vælge imellem mht. stemmer og intet at analysere på mht. stemmer. Jeg mener det bør diskuteres. Min holdning er dog at da jeg synes ulemperne er større end fordelene og da chancen er 50/50 for en detek synes jeg vi bør hænge en eller anden og have noget at analysere på imorgen.
Back to top Go down
Sigrdrifa
Power Townie
Power Townie
Sigrdrifa


Posts : 1544
Join date : 2008-12-12

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 09:07

Har du ladet random.org bestemme setuppet?
Først byen (A-D) og så mafiaen (A-B)?


I så fald kan vi risikere at være fem townies, en alm mafia og en mafia med roleblock ...
Det her setup skriger jo på falske mafia-claims :S
Back to top Go down
Zola^
Paranoid Townie
Paranoid Townie



Posts : 544
Join date : 2008-12-14
Age : 46
Location : Østerbro, Kbh

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 10:45

Hvis er 5 townies, betyder det jo mindre, om mafiaen har roleblocks.

Jeg er umiddelbart for at vi hænger, da vi ikke kender set-up'et og dermed ikke ved, om vi overhovedet har en læge eller detektiv. Hvis vi ingen detektiv har, giver det ingen mening at undlade at hænge, da vi ikke vil være meget klogere i morgen, og at der med garanti kommer et claim fra mafiaen, hvad enten der er en detektiv eller ej.
Back to top Go down
Sigrdrifa
Power Townie
Power Townie
Sigrdrifa


Posts : 1544
Join date : 2008-12-12

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 12:01

Zola^ wrote:
Hvis er 5 townies, betyder det jo mindre, om mafiaen har roleblocks.

Det er sandt Smile

Vi skal stadig være ret skrappe på at hænge hvis vi hverken har detektiv eller doktor. Hvis mafiaen får et skud igennem om natten, har vi kun råd til at hænge ved siden af een gang.

Hænger vi ikke, har vi som det er nævnt ingenting at analysere på imorgen, og vi risikerer under alle omstændigheder et detektiv-claim fra mafiaen, mens vi kun med 50% chance får et rigtigt detektiv-claim.

Jeg har svært ved at se hvad vi kan gøre idag andet end forsøge at presse folk til at komme med nogle indlæg vi kan bedømme dem udfra.
Back to top Go down
Sigrdrifa
Power Townie
Power Townie
Sigrdrifa


Posts : 1544
Join date : 2008-12-12

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 13:05

Det er gået op for mig at der ikke er netadgang hvor jeg skal på ferie, så jeg ville skulle spille via mobilen, og det er der vist ingen der kan være tjent med.
Så jeg overlader min rolle til Tømren.
Det har intet at gøre med rollen (jeg er som altid - næsten - townie),
men alene fordi han vil kunne være en brøkdel mindre inaktiv end jeg Wink

God fornøjelse Smile
Back to top Go down
Tømren
Townie Expert
Townie Expert
Tømren


Posts : 313
Join date : 2009-01-09
Age : 43
Location : Vejgaard

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 13:30

Ja Sigr fik mig sku overtalt til at tage hendes rolle. Så må jeg se om jeg ikke kan være bare lidt mere på end sidst Smile

Har lige fået læst op.

Så vidt jeg kan læse, så har mafiaen vundet ved 2 mod 2?

Så hæng ingen her på dag 1 er da lidt dumt. Hvorfor?

Hænger vi ingen, så skyder mafiaen en af os i nat, dag 2 SKAL vi mere eller mindre hænge en mafia, for gør vi ikke, så skyder de den 3. nat 2. (vi kan ikke satse på at der er en doc, kun håbe Wink )
Der er dog også den mulighed at hænge ingen 2 dage i træk. Og hænge en dag 3, men er mere for at vi har 2 muligheder for at hænge. Mener også at det giver mest at analysere på.

Altså, ved ikke at hænge dag 1. Så giver vi os byboere EN chance for at hænge rigtig.

Hænger vi dag 1, så har vi stadig dag 2 til at ramme en mafia.

Er vi ved at hænge en power, så må han/hun jo stå frem.

Men det er lige de muligheder jeg kan se lige nu.
Back to top Go down
Tømren
Townie Expert
Townie Expert
Tømren


Posts : 313
Join date : 2009-01-09
Age : 43
Location : Vejgaard

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 13:37

Ved at hænge dag 1. Så står vi også med en mindre på dag 2 som mafiaerne kan gemme sig imellem.

Jeg havde jo læst dig som en åben bog sidst Fernor.

Og nu kommer du med en hentyning til at hænge ingen...hmmm

Hæng Fernor
Back to top Go down
Agger
Paranoid Townie
Paranoid Townie
Agger


Posts : 546
Join date : 2009-02-16
Age : 38
Location : Roskilde

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 13:46

Jeg hælder stadig mest til en hæng ingen idag i håb om, at vi har en detek som kan stå frem imorgen.

Jeg ser umiddelbart ingen grund til at skulle hænge nogen idag, da sandsynligheden for at ramme en townie er meget stor!

Måske vi endda kan få doktoren til at stå frem idag, hvis vi skulle have sådan én? Det vil give os en større mulighed for at ramme én rigtig. Hvis der skulle komme et counterclaim, har vi jo 50/50, hvilket er noget bedre end det vi er oppe imod i øjeblikket?


hæng ingen
Back to top Go down
Tømren
Townie Expert
Townie Expert
Tømren


Posts : 313
Join date : 2009-01-09
Age : 43
Location : Vejgaard

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 13:56

Ok. Lad os antage at vi har en detek. Synes først og fremest at det er dumt at satse på at vi har nogle powers.

Men lad os antage det. Så hænger vi ingen i dag. Mafia skyder en i nat. Imorgen komme detek med en undersøgelse. Mafia kommer selvfølgelig med at modclaim. Hva synes du så at vi skal gøre?

Nu har vi pludselig en 50/50 og garanteret ikke ret meget at analysere på. Rammer vi forkert, så er spillet slut. At en evt. doc står frem i dag, hjælper os jo intet på dag 2.


Kan godt være at det er mig der ser helt forkert. Men vil gerne have et bedre argument fra din side så.
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 14:28

Sigrdrifa wrote:
Har du ladet random.org bestemme setuppet?
Først byen (A-D) og så mafiaen (A-B)?

Det er det. Jeg satte bogstaverne ABCDab ind, lavede en random-liste, og det første store bogstav afgjorde byens sammensætning, det første lille bogstav afgjorde mafiaens sammensætning. Det kunne uden tvivl være gjort smartere, men jeg var doven og gad ikke sætte mig ind i andre fuktioner Razz
Back to top Go down
Sparvath
Power Townie
Power Townie
Sparvath


Posts : 1750
Join date : 2008-12-21
Age : 39

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 17:16

Hæng Tømren medmindre du ikke brugte random.org i salemi spillet Sigge???
For så er det første gang Tømren og jeg har været på hold sammen...
Back to top Go down
Cass
Power Townie
Power Townie
Cass


Posts : 1114
Join date : 2009-03-09
Age : 35
Location : Fyn !

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 18:17

Tømren hvem adresserer du ? Fernor eller Agger .. eller begge ?

Jeg er helt med dig i at selv hvis vi har en detektiv så er det en dårlig power at have. Vi kan jo ikke stole på en detektiv da der for det første kun er 50% chance for at vi har en. Dvs. at mafiaen kan claime detekrolle med det samme uden problemer og de kan endda være heldige at der ikke er noget counterclaim fra en rigtig detektiv fordi vi ikke har nogen.
Med risiko for at virke mistænkelig vil jeg opfordre en evt. detektiv til at holde kæft om sin rolle uanset hvad og bare prøve at bruge den viden han/hun får i nat til at præge stemmerne imorgen. Alt andet er for farligt anyways.
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 19:04

Stemmeupdate:
Tømren (2) - Fernor, Sparvath
Fernor (1) - Tømren
Sparvath (1) - Cass
Ingen (1) - Agger
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 19:58

Deadline udskydes til kl 15 - da jeg skal i Zoo imorgen Smile
Back to top Go down
UJS
Paranoid Townie
Paranoid Townie
UJS


Posts : 974
Join date : 2008-12-12

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 22:17

Selvfølgelig skal vi da hænge en! Ærlig talt, så finder jeg det mistænkeligt, at erfarne spillere argumenterer for det modsatte...:S Men for lige at få det på plads - uanset om vi har en detektiv eller ej:

Alternativ A - hæng ingen:
Dag 1: Hæng ingen -> 5-2
Nat 1: Pro town dør -> 4-2
Dag 2: Her skal hænges rigtigt! Ellers får vi 3-2 og dermed 2-2 og sejr til mafiaen efter nat 2...

Alternativ B - hæng en eller anden:
Dag 1: Hæng en tilfældig - sandsynligvis townie -> 4-2
Nat 1: Pro town dør -> 3-2
Dag 2: Her skal hænges rigtigt, ellers står der 2-2 og mafiaen har vundet...

Uanset hvad skal vi hænge rigtigt senest dag 2. Og så da hellere tage alternativ B, hvor vi får to forsøg til at hænge rigtigt, og desuden mere at analysere på!
Back to top Go down
Cass
Power Townie
Power Townie
Cass


Posts : 1114
Join date : 2009-03-09
Age : 35
Location : Fyn !

Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime2009-07-25, 23:46

Jaja UJS men hvis vi var sikre på at der var en detektiv (hypotetisk) så kunne vi undgå at sætte press på detektiven i dag hvis vi var ved at stemme på ham/hende og hun/han kunne så også gemme sig iblandt flere i løbet af natten.

Men set i forhold til hvor let det er for mafia at counterclaime giver jeg dig ret i at der ikke er andre løsninger. Hæng Agger for suspekt indfald.
Back to top Go down
Sponsored content





Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Empty
PostSubject: Re: Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...   Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele... Icon_minitime

Back to top Go down
 
Mens vi venter... vandt Tømren og Sparvath det hele...
Back to top 
Page 1 of 4Go to page : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Hønsegården (HØNSENE VANDT)
» Good Cop - Bad Cop - Afsluttet (Tømren vandt)
» Travian mafia(Færdig - Fjenden(Mafia) vandt)
» MAFIA 12 (Byen vandt)
» Lejrturen - Mafiaen vandt

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Mafia :: Mafia - Spil :: Gamle spil-
Jump to: