Mafia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Mafia

Vi er flyttet til spil-mafia.dk
 
HomePortalLatest imagesSearchRegisterLog in
Latest topics
» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Order of the Stick Icon_minitimeby Guest 2011-08-01, 09:02

» Vi er flyttet
Order of the Stick Icon_minitimeby Fernor 2009-10-08, 15:24

» FARVEL! :(
Order of the Stick Icon_minitimeby Fernor 2009-09-23, 14:29

» Turbo-spil - 7 spillere, daglig deadline.
Order of the Stick Icon_minitimeby Zulu 2009-09-23, 09:01

» Overgang til nyt site
Order of the Stick Icon_minitimeby Fernor 2009-09-23, 00:36

» Ny server
Order of the Stick Icon_minitimeby Fernor 2009-09-23, 00:09

» Dykker Mafia
Order of the Stick Icon_minitimeby Stente 2009-09-22, 17:13

Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Affiliates
free forum


 

 Order of the Stick

Go down 
+6
Cass
Zulu
Mugge
Sigrdrifa
Araxiel
Ahkmed
10 posters
Go to page : 1, 2, 3 ... 13 ... 25  Next
AuthorMessage
Ahkmed
Admin
Admin



Posts : 112
Join date : 2008-12-15
Location : Hattrick.org

Order of the Stick Empty
PostSubject: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 00:35

Navn: Order of the Stick
Mod: Ahkmed
Antal deltagere: 8

Den gennemført onde og noget klicheprægede lich Xykon er sammen med sin højre hånd Redcloak (og i øvrigt en hær af gobliner, zombier og andet godtfolk) på vej ud for at erobre verdensherredømmet og slavebinde menneskeheden (og givetvis en del andre racer også). I vejen står kun en lille flok eventyrere fra The Order of the Stick samt muligvis nogle andre personer fra serien der tilfældigt kom forbi. Xykon og Redcloak har allerede inden spillets begyndelse slået flere personer fra serien ihjel og kan muligvis finde på at udgive sig for at være en af disse.

Regler:
§1: Moderatoren skriver med grøn skriftfarve når han husker det. Det er ikke tilladt deltagerne at bruge denne farve.
Spørgsmål til MOD i tråden kan skrives med blå skrift.
Det er ikke tilladt at forsøge at skjule tekst i tråden ved brug af farver, skriftstørrelse eller andet, og unødvendig brug af farver bedes begrænset.
§2: Stemmer afgives med rød skrift og bedes formuleret som 'hæng Ahkmed' eller tilsvarende. Lad venligst være med at poste den samme stemme flere gange med rødt.
§3: Der bliver ikke sat nogen deadlines. En dag ender øjeblikkeligt når der er flertal enten for at hænge en person, eller for at hænge ingen.
§4: For at natten skal ende skal alle deltagere have tjekket ind ved at poste i tråden.
§5: Kommunikation uden for tråden er ikke tilladt medmindre din rollebesked tydeligt siger andet.
§6: De afdødes rolletitler vil blive offentliggjort.
Når du dør, er du død. Du må ikke skrive i spiltråden eller på nogen måde videregive information til spillere der stadig er i live medmindre du får andet at vide af moderatoren.
§7: Det er selvfølgelig ikke tilladt at citere beskeder fra Mod og slet ikke rolle-beskeder.
§8: Når indhold først er postet i tråden, må det ikke fjernes igen. Det er tilladt at redigere sine indlæg for stavefejl eller for at tilføje yderligere indhold.
§9: Gør Moderatoren (og gerne også de andre spillere) opmærksom på det hvis du ikke kan komme online i et længere tidsrum. Skulle en spiller udeblive i flere dage uden at have sagt noget, vil jeg overveje at få vedkommende udskiftet.
§10: Moderatoren er ikke fuldstændigt ufejlbarlig. Gør gerne opmærksom på evt. fejl, specielt i stemmeoptællinger.

Om setup: Næsten lukket. Alle spillere har fået en navngiven rolle hentet fra serien og alle har fået en eller anden evne. Der er blevet fjernet nogen af de væsentligste personer i serien og Xykon og Redcloak har fået stillet fake claims til rådighed.

Links der kunne være relevante:
http://www.giantitp.com/comics/oots.html
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Order_of_the_Stick


Last edited by Ahkmed on 2009-06-22, 01:13; edited 1 time in total
Back to top Go down
Ahkmed
Admin
Admin



Posts : 112
Join date : 2008-12-15
Location : Hattrick.org

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 00:46

Rollerne er udsendt og spillet er startet.

Ahkmed har lidt en brutal død.

Det er nu dag 1.

Deltagere:
1. UJS
2. Zulu
3. Inderbul
4. Sigrdrifa
5. Araxiel
6. Cass
7. Sparvath
8. Mugge

Der skal 5 stemmer til for at foretage en hængning.

Mod er lidt ustabil i sin onlinetid så bær over med at der kan gå en rum tid før der bliver opdateret.

God fornøjelse.

http://www.giantitp.com/comics/oots0037.html
Back to top Go down
Araxiel
Townie Expert
Townie Expert
Araxiel


Posts : 294
Join date : 2009-06-16
Age : 38

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 00:54

Ahkmed wrote:
Ahkmed har lidt en brutal død.


Sad stakkels Ahkmed
Back to top Go down
Sigrdrifa
Power Townie
Power Townie
Sigrdrifa


Posts : 1544
Join date : 2008-12-12

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 09:57

... og endelig et spil hvor man er garantereret en powerrolle fra start Smile
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 10:49

Jeg ved ikke, hvor meget klogere jeg er blevet af at læse de links.
Jeg spiller bare mafia så!
Jeg vil dog i lighed med det sidste spil jeg deltog i, holde lidt igen med at stemme, jeg håber ikke powertownies vil hjælpe Xykon og Redcloak ligeså meget i dette spil!
Back to top Go down
Sigrdrifa
Power Townie
Power Townie
Sigrdrifa


Posts : 1544
Join date : 2008-12-12

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 11:44

Vi er jo allesammen powertownies Mugge - eller det er du måske ikke?
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 16:25

Jo, jeg deler bare ud af min frustration fra sidste spil jeg deltog i, hvor townies hjalp mafiaen i høj grad!
Jeg håber vi giver os bedre tid til at analysere, før vi går til bidet og stemmer!
Jeg syntes dog det lugter lidt du sådan prøver bevidst at misforstå mig, der er vel ingen der går ud og claimer at være andet end townie og i dette spil ydermere en powertownie?
Back to top Go down
Araxiel
Townie Expert
Townie Expert
Araxiel


Posts : 294
Join date : 2009-06-16
Age : 38

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 16:31

i de tidligere spil i har haft har der vel været en deadline, så måske kan det være derfor man ikke rigtig havde tid til at analysere?
vi har ingen deadline, så der er intet der stopper os i at vente med at stemme, men det kommer selvfølgelig an på hvad folk synes
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 17:49

Hehe, Muggemanden, denne gang skal jeg nok styre mig. Men er jo heller ikke så ond som sidst Wink (PS: Nøj for en r*vfuld I fik Laughing) - omvendt gider jeg heller ikke vente bare for at vente. Så hvis der er en der er presset, så må vedkommende på banen, i stedet for bare at trække det i langdrag (så er der lissom lagt pres på fra start fra min side Razz).

Jeg tænker pt mest på, at vi alle har unikke roller, og om vi kan bruge dét til noget. Det "originale" OotS-crew er Roy, Haley, Elan, Belkar, V og Durkon. Og hvis ikke det havde været for Ahkmeds indlagte (nødvendige) twist med at vi ikke kan være sikre på om nogen af ovenstående er blevet skiftet ud, så havde det været rimelig hurtig proces.

Vil det hjælpe os på nogen måde, at vide om der er nogen, der IKKE har en af ovennævnte 6 roller? Og i så fald hvordan?

Jeg ved ikke om vi har en Vig iblandt os (med 6 powerroller taler sandsynligheden dog for det), men har vi ikke, så har vi 2 forsøg til at finde en ond. Alternativt står den 2-2 på Dag 3, og vi taber. S'føli ud fra antagelsen at en evt Doc ikke formår at beskytte noget - det plejer at være kutyme for Docs på dette forum.

Det var sådan lige mine indledende tanker. I øvrigt dejligt at se vores nye mand, Araxiel, på banen allerede. Det lover godt - velkommen til Smile
Back to top Go down
Araxiel
Townie Expert
Townie Expert
Araxiel


Posts : 294
Join date : 2009-06-16
Age : 38

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 17:52

mange tak Smile havde egentlig besluttet mig for at følge med og analysere mere and direkte at skrive, men det er vist ødelagt nu.. glæder mig til at komme igang for alvor med dette Smile
Back to top Go down
Cass
Power Townie
Power Townie
Cass


Posts : 1114
Join date : 2009-03-09
Age : 35
Location : Fyn !

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 18:58

Okay jeg skal lige have noget på det rene for jeg forstår ikke karakterbeskrivelserne helt. Garvede stick-folk vil i mene at alle rollerne burde kunne tages ud fra den beskrivelse Sigrdrifa kom med eller hvordan?

Og de onde er vi sikre på er Xyklon og Redcloak alene ikke?
Jeg mener bare - Kunne der være en independent eller ligger det ikke til historien?

Og som Zulu siger tænker jeg at de mest gængse roller vi har må være en vig (evt. med begrænsede skud), en doktor (måske bodyguardversionen (for Araxiel: Bodyguard = nattebeskyttelse af en anden med eget liv som bekostning)), og en detektiv (rimeligt sikkert at det er en begrænset detektiv hvis der er en (få undersøgelser eller evt. bare alignment undersøgelser), evt. en tracker ? eller en stemmestyrer (begrænset) måske. Hvad har vi ellers af åbenlyse muligheder?
Jeg opremser kun hvad der kunne være en mulighed sådan rent generelt - altså hvad man kunne forstille sig vi sad med af roller.

Endnu en velkommen til Araxiel king
Du virker frisk - det er godt at se. king
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 19:26

Jeg tror på det er en 6 mod 2, uden at vide det. Jeg synes, at med 8 spillere, at andre muligheder virker håbløse for 1/flere fraktioner. Desuden har Order of the Stick 6 medlemmer, så jeg synes det virker oplagt med en 6 vs 2.

Desuden tvivler jeg på der er garvede stick-folk, men lad os da for sjovs skyld høre, om der er nogen der er vildt vidende på området? Udover MOD, altså.

Jeg synes en tracker lyder meget sandsynlig, figuren Belkar er en form for tracker i tegneserien (omend rimelig elendig), og Durkon kunne godt være en mulig Doc (Healer i tegneserien). Roy kunne passende være en Vig, og Elan vil jeg tro har en rimelig svag power. Haley og V har jeg ikke lige en idé til hvad kunne være. Haley kan finde fælder i tegneserien, og er guldgrådig ad H til, V er magiker af en art, og kan diverse tricks. Hvad de kan oversættes til i mafia-regi ved jeg ikke lige. Men igen, sandsynligheden for at vi netop har de 6 roller iblandt de gode, er nok rimelig skidt. Jeg kunne faktisk godt tænke mig at høre folk helt konkret, om de er en af de 6, eller ej (og i så fald deres figurnavn, de behøver jo ikke sige hvad de kan).

Jeg er selv en af de 6.
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 21:07

Vi må håbe at alle når at komme på og melde sig klar indenfor kort tid, så vi kan komme rigtigt i gang, der mangler stadig nogen i at ytre sig!
Back to top Go down
UJS
Paranoid Townie
Paranoid Townie
UJS


Posts : 974
Join date : 2008-12-12

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 21:12

@Mugge: Tag nu for pokker og fokuser på spillet, i stedet for at lege aktivitetspoliti!
Hvad mener du f.eks. om Zulu's idé med at melde ud om man er en af de seks nævnte roller? Jeg synes det lyder fint, om end jeg gerne lige venter og hører andres mening.

Jeg er personligt meget, meget forvirret over temaet. Hvad går den der tegneserie ud på? Det jeg har læst er bare totalt sort for mig, så hvis nogen kan hjælpe med hoved og hale ville jeg være taknemmelig...
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 21:14

UJS wrote:
@Mugge: Tag nu for pokker og fokuser på spillet, i stedet for at lege aktivitetspoliti!
Hvad mener du f.eks. om Zulu's idé med at melde ud om man er en af de seks nævnte roller? Jeg synes det lyder fint, om end jeg gerne lige venter og hører andres mening.

Jeg er personligt meget, meget forvirret over temaet. Hvad går den der tegneserie ud på? Det jeg har læst er bare totalt sort for mig, så hvis nogen kan hjælpe med hoved og hale ville jeg være taknemmelig...

Så så ! jeg mente det faktisk pænt, så calm down kære UJS. Der har jo været en lang tilmeldingsproces, så alle er vel ikke klar over spillet er i gang.
Du gør mig uret, jeg brokker mig først når det viser sig folk er inaktive.
Back to top Go down
Sigrdrifa
Power Townie
Power Townie
Sigrdrifa


Posts : 1544
Join date : 2008-12-12

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 21:39

Jeg mener afgjort vi skal claime vores roller.
Hvad vi ikke skal claime er vores powers, og hvor langt de rækker. Uden at afsløre for meget om min egen power, kan jeg sige så meget som at den er begrænset. Jeg forestiller mig derfor et setup, hvor vi alle kan noget, men hvor nogen kan det i højere grad end andre.
Kunne vi f.eks. have to detektiver med hver een/to undersøgelse(r) og to vig's med hvert eet/to skud osv.?
De lidt skæve powers som trackeren tror jeg også på. Specielt fordi den passer fint ind i historien.
Jeg er iøvrigt ikke en af de seks ...
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 21:46

Som jeg forstår det, er det bygget op over rollespilsuniverset, med at man får erfaringspoint pr kill, som figurerne så kan fordele ud på forskellige evner. Minder en del om diverse computerspil, men virker også en del parodierende, hvilket jeg i hvert fald synes virker morsomt.

Anyways... Der er så denne flok "eventyrere", bestående af 6 forskellige personligheder, som hjælpes ad efter bedste evne at udføre diverse opgaver i verden, en af de første er at udslette Xykon - af diverse årsager (hævn/erfaring/loot, afhængig af hvilken af de 6 du spørger Smile)

Xykon er, som jeg har forstået det, en "død" troldmand, og Redcloak, hans "højre hånd", er en goblin med lidt magiske kræfter. Xykon selv er dog død, og antager derfor en skeletform.

De 6 helte har i første omgang held med at slå Xykon ihjel (Roy nakker ham med et smadret sværd), men Redcloak redder Xykon's "ånd" i en medaljon, og Xykon genopliver sig selv i løbet af den næste tid, alt i mens de 6 helte tror at Xykon er færdig, og derfor udfører diverse andre småopgaver i deres univers, som f.eks at finde noget stjernemetal, der skal bruges til at reparere Roy's sværd.

Basically er det vel blot 6 helte, der mosler lidt rundt i et univers og slår monstre ihjel. Lidt Dungeons & Dragons agtigt, vel Wink

Det er ca det jeg har fået ud af tegneserien indtil videre - udover en større bunke grin Laughing
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 21:48

Før der er den store afsløring af powers, så vil jeg lige råbe vagt i gevær, de to bad guys er udstyret med fake claims. så jeg vil lige holde inde med at afsløre for meget, jeg kan ikke gennemskue hvad det betyder!
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 21:52

Jeg tror i øvrigt også det vil stresse vores Xykon & Redcloak lidt, at de skal ud i et falsk role-claim allerede. Selvom de har fået forslag af Ahkmed til falske roller. Så er de da i hvert fald fastlagt på det, de nu hævder at være.

Spændende at Sigr IKKE er en af de 6 - og velsagtens heller ikke claimer hverken Xykon eller Redcloak Wink

Men ja, lad os få nogle flere ind over, inden vi går helt vildt meget videre. Uden at det skal opfattes som en aktivitetspresse - blot en interesse i at høre hvad de sidste har at sige.
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 21:56

Mugge wrote:
Før der er den store afsløring af powers, så vil jeg lige råbe vagt i gevær, de to bad guys er udstyret med fake claims. så jeg vil lige holde inde med at afsløre for meget, jeg kan ikke gennemskue hvad det betyder!

Jeg vil TRO, at det betyder, at de har fået at vide hvilke(n) af de 6 fra OotS som Ahkmed har udeladt, og at de derfor kan antage deres skikkelse, uden at vække mistanke. Alternativt at de har fået navne på andre (gode) fra serien, som Ahkmed ikke har med, som de dermed kan claime ubesværet. Spørgsmålet er om Ahkmed har givet en vildt detaljeret beskrivelse af evt. fake roller, eller om de bare har fået navne, og så selv må digte den derfra. Hvis det sidste er tilfældet, kan de muligvis stresses.

Men enig, ingen afsløring af powers (endnu, det kan være det bliver handy senere), men det er der heller ikke nogen der foreslår. Indtil videre snakker vi vel bare om, hvilke personer vi har med at gøre, i forhold til historien.
Back to top Go down
Mugge
Godfather
Godfather
Mugge


Posts : 3489
Join date : 2008-12-12
Age : 72

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-22, 22:09

Jeg er ikke en af de 6, men heller ikke en af de 2 needless to say! flower
Back to top Go down
Araxiel
Townie Expert
Townie Expert
Araxiel


Posts : 294
Join date : 2009-06-16
Age : 38

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-23, 00:16

jeg er en af de 6, Elan..
men hvordan kan vi skelne fra dem, som claimer falsk og dem, som er rigtige, men intet kender til tegneserien?
for jeg kender absolut intet til tegneserien, så jeg vil da klart kunne stresses til at sige noget forkert ift. tegneserien..

[TILFØJET EFTER]:
fordi vores mål må jo klart at være at ramme Xyklon og ham den anden så hurtigt som muligt og at stresse en "god", vil jo ikke være godt, for jo flere "gode" man hænger jo større chance er der for at de "onde" vinder

håber i kan følge min tankegang

og en anden ting: Vig?? (ved godt jeg er n00b Razz endnu)
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-23, 00:31

Vig er en god, der kan slå ihjel om natten Smile
Back to top Go down
Araxiel
Townie Expert
Townie Expert
Araxiel


Posts : 294
Join date : 2009-06-16
Age : 38

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-23, 00:33

øhh, godt så... fedt hvis han slår en af de onde ihjel så Razz
og hvis den rolle overhovedet er med her
Back to top Go down
Zulu
Godfather
Godfather
Zulu


Posts : 2439
Join date : 2008-12-28
Age : 44
Location : Vejgaard

Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime2009-06-23, 00:50

Hehe, præcis. Det kunne da være en RET stor hjælp Smile

Sandsynligheden taler vel for, at vi ikke rammer en ond her Dag 1 (75% mod 25%, heri skal vi også huske at hvis ingen af de onde stemmer på hinanden, skal vi koordinere hele 5 af 6 gode stemmer på en ond - I doubt it).
Dvs uden Vig har vi ryggen mod muren og SKAL ramme en ond allerede på Dag 2 (igen, antaget at Doc er ligeså uduelig som vanligt), da situationen er 4 mod 2, og en hængning af en god vil resultere i 2 vs 2 på Dag 3 - mafiasejr.
Det vil så igen sige, at uden Vig, skal de onde "kun" undgå 2 hængninger (og selv skyde udenom den som Doc beskytter) for at vinde, og det synes jeg måske er lige lovlig "let", specielt taget i betragtning den mængde af gode stemmer der skal koordineres mod en ond for at få denne hængt.
Med ovenstående betragtninger, vil jeg sige at det er en fair antagelse at vi har en Vig (som er en forkortelse for Vigilante Wink)
Back to top Go down
Sponsored content





Order of the Stick Empty
PostSubject: Re: Order of the Stick   Order of the Stick Icon_minitime

Back to top Go down
 
Order of the Stick
Back to top 
Page 1 of 25Go to page : 1, 2, 3 ... 13 ... 25  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Mafia :: Mafia - Spil :: Gamle spil-
Jump to: